Mace Windu Lightsaber - Working In Background

People concentrate too much on things they don't have instead on things they do have.

En bra vän till mig frågade mig härom veckan: "Vart skulle du åka om du fick åka vart du ville i hela världen?" Jag svarade "Ett land i Afrika någonstans." Hon frågade då: "Varför det?"

Ja, Annelie, Varför just Afrika? Varför inte Thailand eller något annat sommarland där man kan sola, bada och leva paradislivet?
Nej, jag vill åka till ett afrikanskt land. Bo i en afrikansk by. Bo bland de fina människorna. De verkar så glada. De dansar och sjunger. De är glada för det dom har. De blir mer än nöjda om de får gå i skolan och umgås med sina familjer och vänner. 

Vi gnäller om skolmaten. Vi gnäller om att sminket är slut. Vi gnäller om att vi har en dålig hårdag. Vi gnäller om andra bakom varandras ryggar. Vi gnäller. 

Vet ni, jag ser upp till människor som dem i Afrika. Människor som ser positivt på saker. Människor som inte bryr sig om ytligheter. Människor som alltid är trevliga mot alla. Människor som inte bryr sig om hur man ser ut. Människor som kan umgås med alla.

Självklart finns även sådana vackra människor i Sverige och runt om i hela världen. Det är inte det jag menar.
Jag menar att när någon säger "Afrika" så tänker jag på det här. Det fina. Önskar att fler människor var mer som dem. Ja, det var min åsikt. Måste tillägga att jag faktiskt har sådana här fina vänner och jag är så otroligt glad för det. O t r o l i g t glad. 



Foto: Jytte Ferreira, my dear friend.

Kommentarer
Postat av: sarab

I think you are a very smart girl Anelia. Very very smart and a very very good person in alla sätt som finns egentligen.

Jag vill också åka till Afrika.

2012-06-08 @ 00:38:49
URL: http://muffinpie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback