Mace Windu Lightsaber - Working In Background

Avundsjuka.

Till alla er par där ute. Ni som är kära i varandra. Ni som älskar varandra och inte vill förstöra något mellan er.
Jag vet mycket väl att de finns de människor som i ett förhållande försöker göra den andra parten avundsjuk.
Don't deny it. Det händer, ofta, må jag säga. Men vad är meningen med det, egentligen? Göra den andra avundsjuk, obviously. Men det är inte rätt. Det blir kaos, tro mig. Saker och ting mellan er kommer bli sämre och sämre. Förtroendet mellan er kommer att sjunka. Sedan blir man ju alltid avundsjuk på något sätt, utan att någon "fixar" detta medvetet.
Avundsjuka visar att man bryr sig. Istället för att försöka göra sin partner avundsjuk, visa honom/henne hur mycket just han/hon betyder för dig. Lägg inte onödig energi på saker du sedan kommer att ångra.
Jag har sett detta beteende hos många och därför skriver jag detta inlägg (+ att jag har rätt tråkigt).
Den som viker 1000 papperstranor får se sin högsta önskan slå in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback